AdBOOST best practices - Feed

AdBOOST umožňuje používať ľubovolný dátový feed vo formáte XML alebp CSV. Žiadnym spôsobom sa neobmedzuje počet atribútov jednotlivých prvkov feedu, ani ich nazývanie. Taktiež nie je obmedzený počet položiek vo feede. Môže ich byť 5.000, 50.000 aj 500.000 alebo viac.

Jediné podmienky, ktoré feed musí spĺňať sú:

  • Feed musí obsahovať atribút, ktorý bude predstavovať unikátny identifikátor položky. Jeho názov (či to bude "product_id", alebo "CATEGORY_ID" alebo iný) je voliteľný, ale jeho hodnota musí byť unikátna pre každú položku feedu. Hodnota môže byť vo formáte integer, float a string.
  • Feed prejde bez zistenia chýb validáciou W3C

Napriek veľkej voľnosti v tom, aký feed budete pri tvorbe AdBOOST kampaní používať, je dobré dbať na niekoľko základných princípov. Vďaka nim budete môcť pripravovať vysoko-efektívne PPC kampane. Dobrý feed je polovica úspechu.

Best practice #1:
Čím viac atribútov, tým lepšie!

Každú informáciu o produktoch, službách alebo všeobecne položkách vo feede môžete pri tvorbe kampaní využiť vo svoj prospech! Z toho vyplýva, že je dobré mať čo najviac užitočných informácií priamo vo feede.

Predstavte si napríklad, že pripravujete produktové kampane pre eshop a viete, že časť produktov je možné dodať do 24 hodín od objednávky, časť produktov do 48 hodín a zvyšné produkty do 72 hodín. Pokiaľ túto informáciu máte priamo vo feede (viď obrázok vpravo), môžete samostatne inzerovať produkty s dopravou do 24 hodín a pripraviť pre ne textové odkazy, ktoré budú rýchly dovoz používať ako jeden z apelov.

Množstvo príkladov a námetov ako využívať informácie z feedu pri budovaní a správe AdBOOST kampaní nájdete aj v ďalších odporúčaniach nižšie.

Prezrite si príklady
Play video
Watch how you can build product campaigns with AdBOOST

Best practice #2:
Nekombinujte viac informácií do jedného atribútu

Hodnoty jednotlivých atribútov sa používajú pri tvorbe kľúčových slov aj textových odkazov. Preto je dôležité mať každú informáciu v samostatnom atribúte.
Taktiež je treba dbať na to, aby atribúty, ktoré budete s najväčšou pravdepodobnosťou používať pri textových odkazoch, mali maximálne 35 znakov
.

Predstavte si napríklad, že by sa do atribútu, ktorý uchováva názov produktu, pridávalo aj príslušenstvo, ktoré je súčasťou produktu. V takom prípade by sa vám vo feede objavili aj položky, ktoré by mali názvy typu "Wildfire S + autonabíjačka a púzdro zadarmo". Takýto názov nezmestíte do žiadneho textového odkazu (pretože počet znakov presahuje 35 znakov).
Keby ste ale mali informáciu o príslušenstve v samostatnom atribúte (viď obrázok vľavo), budete pre daný produkt vedieť vygenerovať napríklad takýto krásny odkaz:

Ukážka reklamného odkazu

Ďalším častým neduhom, ktorému je potrebné sa vyvarovať, je pridávanie výrobcu do atribútu nesúceho názov produktu. Vždy sa snažte zabezpečiť, aby ste výrobcu mali v samostatnom atribúte. Značne vám to pomôže najmä pri nastavovaní šablón pre generovanie kľúčových slov.

Play video
Learn more about automatical
synchronizations

Best practice #3:
Používajte viac feedov

Pri tvorbe a správa kampaní cez AdBOOST môžete používať ľubovolný počet feedov, čo zásadne rozširuje možnosti toho, čo budete vedieť dosiahnuť.

Uvážte napríklad, že idete tvoriť kampane pre cestovnú kanceláriu. Na jednej strane budete chcieť určite inzerovať na jednotlivé krajiny a lokality, na druhej strane, prečo neizerovať aj na konkrétne názvy hotelov? V tomto prípade sú ale informácie, ktoré budete potrebovať použiť značne rozdielneho charakteru. Kým pri krajinách a lokalitách môžete využiť napríklad:

  • Názov destinácie
  • Cenu najnižšej ponuky v rámci destinácie
  • Počet ponúkaných hotelov v rámci destinácie
  • Počet all inclusive ponúk v rámci destinácie
  • a ďalšie

V prípade hotelov budete potrebovať úplne rozdielne informácie, napríklad ako:

  • Názov hotela
  • Aktuálna cena najbližšieho termínu
  • Počet hviezdičiek (hodnotenie) hotela
  • Lokalita, v ktorej sa hotel nachádza
  • a ďalšie

Je očividné, že vzhľadom na rozdielne dáta by bolo pomerne náročné a nepraktické vtesnať všetko do jedného feedu. Preto by bolo v tomto prípade viac než rozumné použiť minimálne dva feedy. Jeden pre krajiny a lokality a jeden pre hotely.

Play video
Watch how you can build product campaigns with AdBOOST

Best practice #4:
Pri nastaveniach feedu vždy zvoľte primárne numerické parametre

Nastavením numerických atribútov pri importe a editácii feedu (obrázok vľavo) budete môcť používať matematické operátory "<", ">", "=", "=>", "=<", "!=" pri tvorbe štruktúry kampaní.

Predstavte si napríklad, že pripravujete produktové kampane pre eshop. Idete inzerovať notebooky a chceli by ste používať samostatné textové odkazy pre notebooky drahšie ako 100€ (pretože nad 100€ je dovoz zadarmo a to sa oplatí uviesť v odkaze ako apel). Naviac by ste chceli v odkazoch uviesť aj percentuálnu zľavu z bežnej ceny pri notebookoch, ktoré ju majú vyššiu ako 10%.

Ak ste pri importe feedu označili numerické atribúty (cena, zľava), tak vďaka možnosti používania matematických operátorov budete vedieť automaticky porozdeľovať notebooky do štyroch kampaní (kde každý notebook bude mať vlastnú Ad Group s kľúčovými slovami a textovými odkazmi):

  • Produkty, ktorých cena je vyššia ako 100€, majú zľavu vyššiu ako 10% a sú z kategórie notebooky.
  • Produkty, ktorých cena je vyššia ako 100€, majú zľavu nižšiu ako 10% a sú z kategórie notebooky.
  • Produkty, ktorých cena je nižšia ako 100€, majú vyššiu ako 10% a sú z kategórie notebooky.
  • Produkty, ktorých cena je nižšia ako 100€, majú nižšiu ako 10% a sú z kategórie notebooky.

To umožní, aby ste pre každý segment notebookov pripravili čo najrelevantnejšie reklamné odkazy s použitím maximálneho počtu vhodných apelov v reklamných odkazoch.

Pri vyznačovaní numerických hodnôt vo feede venujte vysokú pozornosť najmä voľbe dvoch primárnych numerických hodnôt.

Pri utomatických aktualizáciách odkazov totiž väčšinou platia rovnaké pravidlá ako pri editácií odkazov priamo v rozhraní AdWords. To znamená, že ak v texte odkazu zmeníte napríklad cenu, tak sa odkaz fyzicky vymaže a vytvorí sa identický nový odkaz so správnou cenou (čo má ďalšie dôsledky, napríklad, že stratíte k odkazu štatistickú históriu s ktorou pracuje aj AdWords optimalizátor konverzií).

Pokiaľ sa však v odkaze edituje atribút označený v AdBOOSTe ako jeden z primárnych numerických atribútov, tak sa atribút zedituje bez toho, aby došlo k vymazaniu pôvodného reklamného odkazu! Preto je dôležité označiť ako primárne numerické atribúty také dva atribúty:

  • pri ktorých predpokladáte, že ich budete v textových odkazoch používať najčastejšie,
  • alebo také atribúty, pri ktorých predpokladáte najvyššiu frekvenciu zmien.
Play video
Learn more about automatical
synchronizations

Mohlo by vás zaujímať aj:

Ďalšie užitočné rady a návody, ako využiť pri tvorbe a správe kampaní potenciál AdBOOSTu na maximum: