Novinky a vylepšenia - AdBOOST update (v2.4)

AdBOOST.sk   |  21.11.2013
It's time to party!

It's time to party!

Pripravili sme pre vás nával noviniek, ktoré vás nenechajú chladnými.

V skratke:

  • Odteraz si viete vytvárať nové trial accounty bez nutnosti nás kontaktovať.
  • Pribudla možnosť vytvárať nové prístupy k jednotlivým účtom.
  • Veľkým vylepšovákom je možnosť hromadne meniť bidy, rozpočty a ďalšie nastavenia pre viacero Product Groups súčasne.
  • AdBOOST je taktiež bohatší o funkcie, ktoré majú brániť disapprovom zo strany Google AdWords.
  • A nasadili sme veľa drobnejších fixov rôznych nedostatkov a automatizovaných kontrol, či kampane vygenerované na strane AdWords presne sedia s nastaveniami na strane AdBOOSTu.

Poďme sa teda pozrieť na jednotlivé nové funkcie a možnosti podrobnejšie.

Tvorba nových trial účtov a editácia nastavení existujúcich účtov

Prvá veľká zmena je, že po poslednom update AdBOOSTu existujú dva typy prístupových práv:

  • Administrator - má všetky práva pre prácu nad účtami, ku ktorým má prístup (pridávanie a editácia PG, pridávanie feedov a práce v editore a vôbec všetky funkcie, ktoré boli doteraz prístupné každému užívateľovi)
  • Agency Owner - má všetky práva ako Administrator a naviac môže vytvárať nové trial účty, môže editovať nastavenia existujúcich účtov (názov účtu, limit produktov, prístupové práva a ďalšie)

Aktuálne môže mať jeden agentúrny účet pridelený iba jedného Agency Owner-a. Agency Owner má automaticky prístup ku všetkým účtom pod svojim agentúrnym účtom a rozhoduje, ktorý Administrator má prístup k akým konkrétnym účtom.

Agency Owner môže na stránke so zoznamom účtov vytvoriť nový trial účet (tlačítko "Add Account"). Zobrazí sa mu okno s nastaveniami pre nový účet (screen nižšie). Agency Owner nemusí pridávať svoju prihlasovaciu adresu medzi zoznam Administratorov s právami k editácii nového účtu. Prístup bude mať automaticky.

Vytvorenie nového trial účtu

K editácii existujúceho účtu sa Agency Owner dostane cez voľbu "Actions" pri danom účte v zozname účtov.

Agency Owner môže ľubovolný trial účet kedykoľvek zmeniť na full účet. Na zozname účtov stačí vo voľbách "Actions" pre daný účet kliknúť na "Switch to FULL". Po zmene trial účtu na full účet odporúčame hneď zmeniť maximálny limit počtu produktov pre daný účet, tak ako budete potrebovať.

Vstup do editácie účtu

Vytváranie nových prístupov

Agency Owner môže vytvoriť Administrator-ské prístupy pre ľubovolnú e-mailovú adresu. Stačí prejsť do editácie konkrétneho účtu, ku ktorému by nový Administrator mal mať prístup a pridať jeho emailovú adresu, cez ktorú sa bude do AdBOOSTu prihlasovať. Na danú emailovú adresu následne príde do 5 minút verifikačný mail (screen nižšie), ktorý uživateľa privedie na stránku, kde vyplní svoje údaje a nastaví si prihlasovacie heslo (screen nižšie). Od potvrdenia údajov je nový prístup automaticky vytvorený.

Invitation e-mail:
Invitation email

Zadanie hesla po potvrdení invitation mailu:Zadanie údajov nového užívateľa

Jednoduché, však?

Hromadné úpravy nad väčším počtom Product Groups

V zozname Product Groups pribudla záložka "Settings" (vľavo hore hneď nad zoznamom Product Groups). Po jej prekliknutí si môžete vybrať ľubovolný počet konkrétnych PG, nad ktorými chcete vykonať nejakú zmenu. Následne je potrebné kliknúť na voľbu "Change" a vybrať ktoré konkrétne nastavenie chcete nad zvolenými PG zmeniť (a zvoliť požadovanú hodnotu).

Hromadné úpravy

Aktuálne je možné hromadne zmeniť:

  • Bid
  • Budget
  • Default assign (search, display, display + search)
  • Default bid type (CPC, CPM, MAX_CPA, TARGET_CPA, BUDGET_OPTIMIZER)
  • End Date
  • Start Date
  • Enhanced CPC (enable, disable)
  • New products paused (ak je voľba aktívna, tak všetky nové produkty, ktoré pribudli vo feede a zaradili sa do nejakej PG, budú v danej PG defaultne pauznuté)

Banovanie problematických produktov

Veľa konkrétnych produktov môže dostať disapprove na strane AdWordsu z dôvodov ako je napríklad trademark v texte odkazu (ale aj z iných dôvodov). Aby sa zabránilo vzniku veľkého počtu disapproves, pribudla možnosť označiť konkrétne produkty príznakom "ban". Takto označené produkty sa prestanú inzerovať a aktualizovať na strane AdWords-u.

V zozname Products viete označiť ľubovolné produkty a cez voľbu Actions im priradiť príznak "Ban"

Ďalšie úpravy a vylepšenia

- Veľa rôznych úprav a vylepšení na strane REGEX pravidiel v editore dát nad feedom
- Ošetrilo sa množstvo drobných bugov, ktoré znepríjemňovali život
- Pribudli automatizované kontroly, ktoré vyrovnávajú nezrovnalosti medzi tým, čo sa vygenerovalo na strane AdWords-u a čo je nastavené v AdBOOSTe (pri veľkom počte zmien pri synchronizácii zvykol AdWords občasne nevygenerovať nejaké kľúčové slovo alebo ad, tieto nezrovnalosti teraz pravidelne kontrolujeme a dorovnávame viackrát denne nad všetkými účtami)
- A ďalšie drobné vylepšenia, ktoré zrýchľujú procesy na pozadí (synchronizácie, načítavanie feedov, zrýchlenie generovania previews a podobne)

Čo príde nabudúce

Aktuálne pracujeme na dvoch zásadných vylepšeniach a to na automatickom remarketingu a na exportoch kampaní pre Sklik (plnohodnotná Sklik API podpora bude nasledovať hneď po remarketingu).

Akékoľvek nápady na vylepšenia a nové funkcie, ktoré by ste v AdBOOSTe radi videli, nám neváhajte posielať

na e-mail info@adboost.sk. Každému nápadu sa potešíme.