Novinky a vylepšenia - AdBOOST update (v2.5)

AdBOOST.sk   |  20.1.2014
Nové cool novinky a funkcie from FUTURE!

Ohlasujeme hustý nával nových features a vylepšení!

Pokiaľ práve stojíte, radšej si sadnite. Ak sedíte tak sa postavte a znova si sadnite. Prichádzajú zásadné zmeny!

PS: Aby sme nezabudli - Prajeme Vám všetko dobré do Nového roku 2014, veľa úspechov, stúpajúci ROI a klesajúce CPA!

Novinky v skratke:

Exporty pre Sklik

Pokiaľ nebudeme mať hotové API napojenie na Sklik, dávame do obehu aspoň plnohodnotné exporty excelov pre potreby importovania do Sklik-u.

AdBOOST generuje exporty automaticky na dennej báze, vždy v skorších ranných hodinách.
K exportom sa dostanete cez "Data Sources" -> "Exports".

Exporty pre Sklik

V samotnej sekcii "Exports" časom pribudnú ďalšie automaticky generované (alebo na požiadanie generované) dátové exporty. Ako prvé na rade budú štatistické exporty.

Zmeny v Ad Patternoch - "Pattern Rules"

Pokiaľ ste doteraz chceli mať samostatné Ad Patterny pre produkty, ktoré majú zľavu a samostatné pre produkty bez zľavy, museli ste vytvoriť minimálne dve PG, aby ste to dosiahli.

To už odteraz neplatí. Aktuálne môžete pri Ad Patternoch definovať pravidlá, pre ktoré produkty v PG sa má pattern vygenerovať.

Ad Rules pri tvorbe Ad Patternov

Keď zoberieme do úvahy príklad so zľavami: stačí vytvoriť jednu PG, v ktorej budú všetky želané produkty (so zľavou aj bez zľavy) pohromade.
Pri tvorbe Ad Patternov môžete zadefinovať dva ad patterny s aktivnymi pravidlami.
Ad pattern A sa vygeneruje iba pre produkty spĺňajúce pravidlo %discount% > 0
a Ad Patten B sa vygeneruje iba pre produkty spĺňajúce pravidlo %discount% = 0.

Editácia Ad Rules pre konkrétny Ad Pattern

Zmeny zjednodušujú prácu a odpadáva nutnosť tvoriť veľké počty PG iba z dôvodov, že chcete menežovať kedy sa zobrazí aký odkaz.

Teoreticky sa dá ísť až do takého extrému, že VŠETKY produkty budete mať v jednej PG a až na strane Ad Patternov budete rozhodovať, ako budú vyzerať ady pre chladničky so zľavou a pre mikrovlny bez zľavy a pre kávovary s dovodzom do 24 hod, atď.

Plus v kombinácii s vytváraním virtuálnych premenných v editore (ktoré následne môžete používať aj pri Ad Pattern Rules) sa dajú vyvádzať naozaj psie kúsky (pravidlá používajúce počet znakov v názve produktu, rozhodovanie, či je vyššie číslo zľava v "€" alebo v "%", ...)

Všetky pôvodné Ad Patterny, ktoré máte vo svojich účtoch vytvorené defaultne nemajú nastavené žiadne Ad Pattern Rules, takže zmena sa nijako nedotkla existujúcich kampaní. V prípade potreby si ich ale viete doplniť.

Sitelinks extensions

Výhody pridávania rôznych ad extensions do kampaní nás konečne donútili sa im začať venovať. V prvom kroku rozbiehame podporu pre sitelinks extension.

Upozorňujeme, že ide o Betu (Unpredictable things may occasionally happen)!, spravili sme veľa testov, ale realita nás už párkrát prefackala, takže akékoľvek neočakávané bugy nám neváhajte hlásiť. Rozhodne nehrozia žiadne vážne problémy, ale môže sa stať, že pre niektorý produkt sa sitelinks nevygenerujú vôbec, alebo sa vygeneruje iba časť z nich, prípadne, že sa pri zmene nastavení sitelinks na strane AdBOOSTu nepregenerujú na ručné požiadanie o sync a podobne.

Dôvody prečo začíname najprv s betou a nie hneď ostrou verziou je, že prvý raz potrebujeme k zabezpečeniu nejakej funkčnosti používať aj AdWords Skripty.

Postup nasadenie sitelinks:

  • Prejdite v "Data Sources" -> "Feeds" na editáciu feedu (sitelinks sa nastavujú nad feedom).
  • Vytvorte si virtuálne premenné, ktoré budú reprezentovať sitelinky a priraďte ich ako "sitelinks properties" (screen nižšie).
    Vytvorenie sitelinks properties


  • Nezabudnite zmeny uložiť ("Save and go to next step" vpravo dole) a prejdite do "Edit Products".
  • Vytvorte nové pravidlo, v rámci ktorého nastavíte sitelinks pre zvolenú časť produktov.
  • Pre zadefinovanie nových sitelinks používajte parameter "SITELINK" a zadávajte dvojice "title" a "URL" pre každý sitelink (screen nižšie).
    Nasetovanie sitelinks cez editor

Aby sa sitelink úspešne vygenerovali, potrebujete do Google AdWords pridať AdWords skript "Script for sitelinks synchronisation", ktorý nájdete v "Data Sources" -> "Scripts" .

Podporné skripty

V "Data Sources" -> "Scripts" aktuálne nájdete dva podporné skripty. Prvý je potrebný pokiaľ chcete používať sitelinks, druhý má za účel kontrolovať na hodinovej báze prípadnú neintegritu medzi ad params dátami AdWordsu a AdBOSTu.

To znamená, že ak z ľubovolných dôvodov náhodou nebude pre niektorý ad nebude súhlasiť dynamický numeric param (cena, zľava) so správnou hodnotou z AdBOOSTu, skript tiero rozdiely zaznamená a pošle AdBOOSTu žiadosť, aby pri najbližšej automatickej aktualizácií nezrovnalosti odstránil (pretože numeric params nevieme cez API nad AdWords účtom skontrolovať, vieme ich ale kontrolovať cez skript)

Ďalšie úpravy a vylepšenia

- Veľa rôznych úprav a vylepšení na strane REGEX pravidiel v editore dát nad feedom
- Ošetrilo sa množstvo drobných bugov, ktoré znepríjemňovali život
- Bannery generované cez Display Ad Patterns sú oveľa krajšie, nakoľko sa zdvihol AdWords limit na veľkosť obrázkov na 150kB
- A ďalšie drobné vylepšenia, ktoré zrýchľujú procesy na pozadí (synchronizácie, načítavanie feedov, multi-previews a podobne)

Čo príde nabudúce

V developmente sa stále maká na remarketingu, už ho sľubujeme dlhšie ako Sklik nové API (za čo sa ospravedlňujeme). Ale sme blízko.

Ďalej chceme vylepšovať a rozširovať možnosti pridávania ad extensions.

Začíname seriózne zvažovať napojenie na Facebook API (posielajte námety, ako by ste si predstavovali rozhranie pre FB ads? Čo by ste potrebovali zrýchliť, zautomatizovať pri tvorbe FB kampaní?...)

Akékoľvek nápady na vylepšenia a nové funkcie, ktoré by ste v AdBOOSTe radi videli, nám neváhajte posielať

na e-mail info@adboost.sk. Každému nápadu sa potešíme.