
Konečne tu máme jar! A s ňou aj nové heavy weapons, ktorými môžete rozšíriť cielenie AdBOOST reklám
Dlho očakávaný automatizovaný remarketing prichádza! Do uzatvorenej bety sa môžete začať prihlasovať od 17.4.2014
A k tomu várka vylepšení a nových features!
Novinky v skratke:
Uzavretá beta pre automatizovaný remarketing sa práve rozbieha
Aj vy môžete od 17.4. 2014 požiadať o zapojenie do uzavretej bety pre konkrétny AdBOOST účet. Vzhľadom na to, že zatiaľ ide o testovaciu prevádzku, máme isté obmedzenie: Remarketing môže byť spustený iba pre klientov, ktorých webové sídlo dosahuje v peakoch maximálne 10.000 impresií za hodinu (nad všetkými podstránkami).
To je ale jediná požiadavka. O sprístupnenie remarketingu môže inak požiadať pre Full aj pre Trial účty.
Požiadavky píšte na support@adboost.sk. V maily nám uveďte názov AdBOOST účtu (alebo účtov), nad ktorými chcete remarketing spustiť. V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte.
Podrobné informácie pošleme každému záujemcovi samostatne (nakoľko ešte neexistuje finalna verzia rozhrania a nastavení pre remarketing a predpokladáme mnoho úprav postupne ako nám budú chodiť feedbacky).
Podpora pre Webmasters Tools exporty
Potrebujete odstrániť z inzercie kľúčové slová, na ktoré má klient popredné pozície v organických výsledkoch vyhľadávania Google? Pre tieto prípady v AdBOOSTe pribudla možnosť importovať Webmasters Tools exporty.
Ako to funguje
Ako prvé je potrebné do AdWords účtu vložiť AdWords skript s názvom Script for negative keywords based on Webmaster Tools export. Nájdete ho pod Data Sources -> Scripts.
Odporúčame nastaviť hodinové alebo denné zbiehanie skriptu, aby ste ho nemuseli spúšťať ručne vždy keď naimportujete Webmasters Tools export do AdBOOSTu.
Ďalším krokom je export dát z Webmasters Tools (pred exportom odporúčame nastaviť vo filtroch správnu geografickú polohu a zvoliť iba pozície z webového vyhľadávania).

Vytvorený export môžete následne importovať do AdBOOSTu. Importuje sa cez Data Sources -> Imports. Pri vložení importu je potrebné nastaviť akú minimálnu pozíciu v organických výsledkoch Google musia slová dosahovať, aby ich AdBOOST akceptoval (at least average position).
Tzn. ak nastavíte at least average position = 1, tak AdBOOST z importu prevezme iba slová, ktoré majú 1. pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Ak nastavíte at least average position = 2, AdBOOST prevezme všetky slová, ktorých priemerná pozícia je medzi 2. až 1. A podobne.

AdBOOST následne vytvorí z importovaných slov (ktoré majú požadovanú pozíciu v organických výsledkoch) negatívne kľúčové slová a pridelí ich všetkým searchovým kampaniam, ktoré v AdWords cez AdBOOST vzniknú. Pri importe máte možnosť zvoliť, v akej zhode majú byť negatívne kľúčové slová (defaultne je zvolená presná zhoda).
Výnimkou sú Product Groups, ktoré vo svojom názve budú obsahovať slovo organic (napríklad Notebooky nad 100€ organic). Pri kampaniach, ktoré sa vygenerujú z PG majúcich v názve organic sa negatívne kľúčové slová na základe Webmasters Tools exportov nevygenerujú.
Nové možnosti nastavenia vlastností účtov
Nastavenie vlastného tagovania (URL sufix-ov)
Odteraz máte možnosť nastaviť URL suffixy generovaných názvov kampaní v Google AdWords a Sklik-u. Vlastné suffixy viete nastaviť cez editáciu AdBOOST účtu, pri tvorbe ad patternov a pri Sklik exportoch.
Povolené dynamické premenné, ktoré môžete použiť:
%CAMPAIGN% - názov PG
%ADGROUP% - názov produktu (inzerovanej položky vo feede)
Ako to funguje
V editacii účtu (edit account):
- Default target URL suffix - defaultné nastavenie URL suffixov pre AdWords kampane nad celým účtom.
- Sklik target URL suffix - je defaultné nastavenie pre Sklik exporty. Ak nie je vyplnené, preberie sa hodnota nastavenia z Default target URL suffix.

Pri ad patternoch:
- ak nastavenie zostane nevyplnené, preberie sa hodnota Default target URL suffix z nastavenia účtu.
- Nastavenie URL suffix pri ad patternoch sa preberá iba pre AdWords kampane a iba pre daný Ad pattern.

Pri Sklik exportoch:
- ak nastavenie zostane nevyplnené, preberie sa hodnota Sklik target URL suffix z nastavenia účtu.
- Nastavenie URL suffix pri Sklik exportoch sa preberá iba pre Sklik kampane.

Nastavenie pravidiel pre generovanie názvov AdBOOST kampaní v AdWords
Defaultne sa názvy kampaní generujú spôsobom:
AdBOOST %NAME% #%YEAR%%MONTH%%DAY% #%TYPE%, kde:
- %NAME% je názov Product Group-y
- %YEAR%%MONTH%%DAY% je rok, mesiac a deň prvej synchronizácie danej PG do AdWords
- %TYPE% je označenie či ide o display alebo search
Od poslednej aktualizácie si môžete nastaviť vlastné pravidlá pre tvorbu názvov kampaní. Nastavenia sa nachádzajú v editácii konkrétneho účtu.
Jedinou podmienkou je, že vo vlastných pravidlách pre nazývanie kampaní sa musia nachádzať dynamické parametre %TYPE% a %NAME% (aby sa zabránilo situáciám, kedy by sa na základe dvoch rôznych PG mohol vygenerovať rovnaký názov kampane v AdWords.)

Nové štatistické exporty
Všetky štatistické dáta viete od poslednej aktualizácie stiahnuť vo forme excelovského súboru. Požiadať o vygenerovanie reportu môžete v sekcií Exports (Data sources -> Exports).
Vygenerovanie môže trvať hodinu a viac (záleží od počtu Product Groups). Po vygenerovaní súboru budete upovedomený mailovou správou.

Akékoľvek nápady na vylepšenia a nové funkcie, ktoré by ste v AdBOOSTe radi videli, nám neváhajte posielať
na e-mail support@adboost.sk. Každému nápadu sa potešíme.