AdBOOST best practices
Building campaign structure

V AdBOOSTe môžete tvoriť ľubovoľne košatú štruktúru kampaní pomocou AND-OR pravidiel, ktoré definujete. Viete tak inzerovať samostatne (s vlastnými reklamnými odkazmi a kľúčovými slovami) produkty alebo služby, ktoré majú spoločné vlastnosti alebo kombináciu vlastností - napríklad sú z rovnakej kategórie, alebo sú z rovnakej kategórie a od rovnakého výrobcu.

Nižšie uvádzame niekoľko odporúčaní, ktoré sme zozbierali z praxe pri zostavovaní AdBOOST kampaní pre rôznych klientov - od klasických eshopov, cez cestovné kancelárie, až po porovnávače cien a online objednávky rozvozu pizze.

Best practice #1:
Budujte štruktúru na základe spoločných vlastností inzerovaných produktov alebo služieb

Základným princípom budovania štruktúry kampaní je prihliadať na spoločné vlastnosti skupiny inzerovaných produktov alebo služieb. Neuspokojte sa s jednou kampaňou, v ktorej budú inzerované všetky položky z feedu! Ukrátili by ste sa o množstvo možností pri následnej optimalizácii kampaní a pravdepodobne aj o veľký počet konverzií.

Zoberte si napríklad takú realitnú kanceláriu, ktorá vám v dátovom feede predáva informácie o počte dostupných realít pre každé mesto, mestskú časť a konkrétnu ulicu, v ktorej reality ponúkajú. Mohli by ste pripraviť jednu kampaň pre všetky mestá, mestské časti a ulice a vo výsledku by sa po vyhľadaní frázy "kancelárie Tenleytown" mohol zobrazovať nasledovný odkaz:

Príklad reklamného odkazu

Na prvý pohľad to vyzerá dobre, lenže pri jednej kampani prídete o množstvo optimalizačných možností. Napríklad:

  • Nebudete vedieť nastaviť demografické cielenie tak, aby sa ponuky realít v mestských častiach Washnigton DC nezobrazovali aj užívateľom z Las Vegas.
  • Stratíte možnosť pohodlne upravovať nastavenie CPA alebo CPC pre všetky mesteské časti z konkrétneho mesta (museli by ste tak spraviť pre každú mestskú časť daného mesta samostatne). Je pritom pravdepodobné, že ROI kampaní sa bude od mesta k mestu lýšiť a mať pod kontrolou bidy bude z hľadiska optimalizácie veľmi prínosné.
  • Nebudete môcť nastaviť samostatný rozpočet pre jednotlivé mestá a ich mestské časti.
  • a pravdepodobne by ste časom prišli na ďalšie nedostatky.

Spoločnou vlastnosťou jednotlivých mestských častí a konkrétnych ulíc je, že patria do konkrétneho mesta. Optimálne by preto bolo vytvoriť samostatnú kampaň pre každé mesto, ktorá bude obsahovať ad group pre každú mestskú časť a každú konkrétnu ulicu, v ktorej je dostupná aspoň jedna realita.

Keďže každé mesto bude mať vlastnú kampaň, každému budete vedieť nastaviť rozdielne geografické cielenie, rôzne rozpočty, budete vedieť rýchlo hromadne editovať CPC alebo CPA bidy iba pre mestské časti/ulice iba v rámci daného mesta a podobne. A samozrejme by ste vedeli používať pri každom meste rozdielne reklamé kreatívy.

ďalšie príklady:

  • Pri klasických eshopoch môžete vytvoriť kampane pre každú kategóriu produktov, alebo optimálne pre kombinácie kategórie a ceny (tak ako uvádzame v odporúčaniach pre feedy), prípadne pre kombinácie kategórie, ceny, dostupnosti a zľavy z bežnej ceny produktu (tzn. vytvoriť samostatné kampane aj pre akciové produkty v rámci jednotlivých kategórií).
  • Pri cestovných kanceláriách môžete vytvoriť samostatnú kampaň pre jednotlivé krajiny (a inzerovať v nich destinácie/letoviská a hotely z danej krajiny), alebo hotely odčleniť do samostatných kampaní.
  • Pri inzercii pre online kníhkupectvo (alebo pri predaji hudby/filmov) môžete kampane členiť podľa žánrov a podobne

Možností ako členiť štruktúru kampaní je veľa a vždy treba skúšať a testovať, pri akej štruktúre budú kampane fungovať najlepšie.

Play video
Watch how you can build product campaigns with AdBOOST

Best practice #2:
Myslite na to, že jeden a ten istý produkt alebo služba môže byť inzerovaný vo viacerých kampaniach súčasne, ale v každej inak.

Pri tvorbe a správe kampaní budte možno pomerne často potrebovať, aby ste pre jeden a ten istý produkt alebo službu zobrazovali iný reklamný odkaz pri vyhľadaní istej skupiny kľúčových slov a iný odkaz pri vyhľadaní inej skupiny kľúčových slov. V AdBOOSTe je to rýchlo a ľahko riešiteľná úloha.

Vysvetlime si to na príklade kampaní pre cestovnú kanceláriu. Povedzme, že konkrétne destinácie môžu byť označené vo feede ako last moment (alebo first moment), čo znamená, že v rámci konkrétnej destinácie je aspoň jedna last moment ponuka. V takomto prípade by bolo optimálne vytvoriť dve kampane:

  • Do prvej kampane budú zapadať všetky destinácie z danej krajiny, nezávysle od toho či obsahujú alebo neobsahujú aspoň jeden konkrétny last minute pobyt. Kľúčové slová pre každú destináciu sa budú skladať zo šablón "{názov destinácie}", "dovolenka {názov destinácie}", "pobyty {názov destinácie}" a podobne.
  • Do druhej kampane budú zapadať iba produkty, ktoré obsahujú aspoň jeden last minute pobyt. Kľúčové slová pre každú destináciu budú "last minute {názov destinácie}", "last moment {názov destinácie}" a podobne.

Akonáhle v rámci nejakej destinácie pribudne aspoň jeden last minute pobyt, automaticky sa zaradí aj do druhej kampane a začne sa zobrazovať aj pri vyhľadaní fráz obsahujúcich "last minute". Odkaz by samozrejme mal byť prispôsobený tomu, že užívateľ hľadá last minute ponuku a nie bežný pobyt. Ak v rámci danej destinácie zrazu nebude žiadna last minute ponuka, prestane sa inzerovať v druhej kampani a zostane spustená iba v kampani, kde kľúčové slová neobsahujú "last minute".

Takáto štruktúra vám umožní aj nastaviť hromadne vyššie bidy pre last minute ponuky - pretože tie najčastejšie potrebujú cestovné kandcelárie vypredať za akýchkoľvek podmienok.

Play video
Watch how you can build product campaigns with AdBOOST

Best practice #3:
Pri tvorbe pravidiel aké produkty alebo služby sa majú zahrnúť do konkrétnej kampane používajte náhľad počtu vyhovujúcich produktov

Aj keď je základným odporúčaním budovať členitejšiu štruktúru kampaní na základe spoločných vlastností inzerovaných produktov alebo služieb, nie vždy sa to oplatí robiť. V prípade, že by daná kampaň mala obsahovať iba niekoľko málo položiek, nemá zmysel kvôli týmto pár položkám vytvárať nové šablóny reklamných odkazov a všetky ostatné potrebné veci.

Výborný pomocník, ktorý vám hneď povie, koľko produktov zapadne do pripravovanej kampane na základe zadefinovaných pravidiel sa nachádza priamo na mieste, kde pravidlá tvoríte. Ide o preview počtu vyhovujúcich produktov.

Ukážeme si to na príklade bežného e-shopu. Vo feede máme okrem iného 1.000 notebookov rôznych výrobcov, s rôznymi cenami a niektoré z týchto notebookov sú v akcií a majú zľavu z bežnej ceny. Povedzme, že úvodná hypotéza je, že bude mať zmysel rozčleniť kampane pre notebooky na základe ich ceny a faktu, či majú pridelenú zľavu (notebooky nad 300€ chceme inzerovať samostatne, pretože pri nich je dovoz zdarma a to chceme uvádzať v reklamných odkazoch. Taktiež ale chceme samostatne inzerovať notebooky so zľavou, pretože chceme mať v reklamnom odkaze informáciu, koľko zákazník môže ušetriť).

Vo finále by sme mali dostať štyri kampane pre notebooky:

  • Produkty, ktorých cena je vyššia ako 299€, majú zľavu a sú z kategórie notebooky.
  • Produkty, ktorých cena je vyššia ako 299€, nemajú žiadnu zľavu a sú z kategórie notebooky.
  • Produkty, ktorých cena je nižšia ako 300€, majú zľavu a sú z kategórie notebooky.
  • Produkty, ktorých cena je nižšia ako 300€, nemajú žiadnu zľavu a sú z kategórie notebooky.

Na základe náhľadu produktov vyhovujúcich jednotlivým pravidlám dostaneme pre jednotlivé varianty pravidiel nasledovný výsledok:

Pravidlá Náhľad počtu produktov
category CONTAINS notebooky
AND
cena => 300€
AND
discount > 0
Počet vyhovujúcich produktov
category CONTAINS notebooky
AND
cena => 300€
AND
discount == 0
Počet vyhovujúcich produktov
category CONTAINS notebooky
AND
cena < 300€
AND
discount > 0
Počet vyhovujúcich produktov
category CONTAINS notebooky
AND
cena < 300€
AND
discount == 0
Počet vyhovujúcich produktov

Z tohto prehľadu vydíme, že väčšina notebookov má vyššiu cenu ako 300€. Tieto drahšie notebooky sa jednoznačne oplatí rozdeliť ešte do samostatných kampaní podľa toho, či majú alebo nemajú pridelenú zľavu. Taktiež ale vidíme, že je len minimum notebookov, ktoré stoja menej ako 300€ a súčasne sú bez zľavy. Pri notebookoch pod 300€ je preto na zváženie, či sa oplatí ich ešte deliť do samostatných kampaní na základe zľavy.

Play video
Watch how you can build product campaigns with AdBOOST

Mohlo by vás zaujímať aj:

Ďalšie užitočné rady a návody, ako využiť pri tvorbe a správe kampaní potenciál AdBOOSTu na maximum: