Aj keď je základným odporúčaním budovať členitejšiu štruktúru kampaní na základe spoločných vlastností inzerovaných produktov alebo služieb, nie vždy sa to oplatí robiť. V prípade, že by daná kampaň mala obsahovať iba niekoľko málo položiek, nemá zmysel kvôli týmto pár položkám vytvárať nové šablóny reklamných odkazov a všetky ostatné potrebné veci.
Výborný pomocník, ktorý vám hneď povie, koľko produktov zapadne do pripravovanej kampane na základe zadefinovaných pravidiel sa nachádza priamo na mieste, kde pravidlá tvoríte. Ide o preview počtu vyhovujúcich produktov.
Ukážeme si to na príklade bežného e-shopu. Vo feede máme okrem iného 1.000 notebookov rôznych výrobcov, s rôznymi cenami a niektoré z týchto notebookov sú v akcií a majú zľavu z bežnej ceny. Povedzme, že úvodná hypotéza je, že bude mať zmysel rozčleniť kampane pre notebooky na základe ich ceny a faktu, či majú pridelenú zľavu (notebooky nad 300€ chceme inzerovať samostatne, pretože pri nich je dovoz zdarma a to chceme uvádzať v reklamných odkazoch. Taktiež ale chceme samostatne inzerovať notebooky so zľavou, pretože chceme mať v reklamnom odkaze informáciu, koľko zákazník môže ušetriť).
Vo finále by sme mali dostať štyri kampane pre notebooky:
-
Produkty, ktorých cena je vyššia ako 299€, majú zľavu a sú z kategórie notebooky.
-
Produkty, ktorých cena je vyššia ako 299€, nemajú žiadnu zľavu a sú z kategórie notebooky.
-
Produkty, ktorých cena je nižšia ako 300€, majú zľavu a sú z kategórie notebooky.
-
Produkty, ktorých cena je nižšia ako 300€, nemajú žiadnu zľavu a sú z kategórie notebooky.
Na základe náhľadu produktov vyhovujúcich jednotlivým pravidlám dostaneme pre jednotlivé varianty pravidiel nasledovný výsledok:
Pravidlá |
Náhľad počtu produktov |
category CONTAINS notebooky
AND
cena => 300€
AND
discount > 0 |
 |
category CONTAINS notebooky
AND
cena => 300€
AND
discount == 0 |
 |
category CONTAINS notebooky
AND
cena < 300€
AND
discount > 0 |
 |
category CONTAINS notebooky
AND
cena < 300€
AND
discount == 0 |
 |
Z tohto prehľadu vydíme, že väčšina notebookov má vyššiu cenu ako 300€. Tieto drahšie notebooky sa jednoznačne oplatí rozdeliť ešte do samostatných kampaní podľa toho, či majú alebo nemajú pridelenú zľavu. Taktiež ale vidíme, že je len minimum notebookov, ktoré stoja menej ako 300€ a súčasne sú bez zľavy. Pri notebookoch pod 300€ je preto na zváženie, či sa oplatí ich ešte deliť do samostatných kampaní na základe zľavy.