AdBOOST best practices - Creating Ad and Keyword Patterns

Jedna z najsilnejších stránok AdBOOSTu je možnosť komplexne vytvárať šablóny, na základe ktorých sa vytvoria pre každý produkt alebo službu inzerovanú v danej kampani vlastné kľúčové slová a textové odkazy.

Celkový počet šablón pre kľúčové slová a odkazy na jednu kampaň nie je limitovaný. Naopak, príprava šablón zaberá len pár minút a vďaka možnosti ich duplikovania vám nebude nič brániť k tomu, aby ste v kampaniach používali a jednoducho testovali nové kľúčové slová a rôzne apely v odkazoch vždy keď to budete potrebovať.

Best practice #1:
Pri tvorbe šablón textových odkazov sa snažte získať čo najväčšie pokrytie

Pri tvorbe šablón reklamných odkazov sa môžete potýkať so situáciou, kedy šablóna nepokryje všetky produkty v danej kampani. Pri klasickom eshope môžete napríklad chcieť, aby sa headline odkazu skladal z výrobcu a názvu produktu. Ale čo keď výrobca spolu s názvom bude pri niektorých produktoch tvoriť viac ako 25 znakov? V takom prípade by sa textový odkaz pre tieto produkty nemohol vytvoriť.

AdBOOST vám preto dáva niekoľko možností, ako takýmto situáciám zabrániť. Prvým pomocníkom sú počítadla znakov pre každý riadok odkazu, ktoré vám ukážu minimálny a maximálny počet znakov, ktoré sa v danom riadku na základe šablóny vygenerujú (vzhľadom na všetky inzerované produkty v danej kampani, pre ktorú šablónu tvoríte).

Druhým významným pomocníkom je informácia o celkovom počte produktov, ktoré daná šablóna textového odkazu nepokryje. Pričom dôvodom prečo prudukty šablóna nepokrýva je, že niektorý z riadkov finálnych odkazov, ktoré sa zo šablóny vygenerujú, by presahovali limit 25, resp. 35 znakov.

Aby vám AdBOOST čo najviac uľahčil dosiahnutie maximálneho pokrytia, umožnuje pri každom ad patterne nastviť ešte dve alternatívy:

AdBOOST Ad patterns
  • Pričom z prvej alternatívy sa vygenerujú textové odkazy iba pre produkty alebo služby, ktoré nepokrýva originál
  • Z druhej alternatívy sa vygenerujú odkazy iba pre tie produkty alebo služby, ktoré nepokrýva ani originál, ani prvá alternatíva
  • V konečnom dôsledku tak pre každý produkt z danej šablóny vznikne iba jeden odkaz, ktorý sa vygeneruje buď na základe originálu, alebo niektorej z alternatív.

Vďaka takémuto prístupu k tvorbe textových šablón by ste nemali mať ťažkosti dosiahnuť 100% pokrytie. V najhoršom prípade nemusíte v druhej alternatíve používať žiadne atribúty typu string (ale iba cenu, zľavu, alebo iný numerický atribút).

Prezrite si príklady
Watch how you can build product campaigns with AdBOOST

Best practice #2:
Duplikujte!

Predstavte si, že máte pripravených a spustených 30 kampaní a zrazu potrebujete pridať novú šablónu kľúčového slova alebo novú šablónu pre reklamný odkaz do väčšieho počtu kampaní. Máte dve možnosti:

  • Vytvoriť šablónu v každej kampani samostatne (čo zaberie relatívne veľa času)
  • Vytvoriť šablónu v jednej ľubovolnej kampani a následne ju zduplikovať do ľubovolného počtu ďalších kampaní (čo trvá minútku, maximálne dve)

Súčasne môžete duplikovať jednu alebo viac šablón (pre kľúčové slová alebo reklamné odkazy), čo radikálne zrýchľuje celý proces pridávania identických šablón do rôznych kampaní.

Learn more about automatical
synchronizations

Best practice #3:
Pri každej kampani zvážte pridanie šablóny reklamného odkazu, v ktorej nebude použitý výrobca

Jedným z najčastejších dôvodov nechválenia reklamného odkazu v Google AdWords býva použitie trademarku.

Z týchto dôvodov by ste mali zvážiť, či nebude potrebné pridať vybraným kampaniam aj šablónu reklamného odkazu, v ktorej nebude použitý atribút s názvom výrobcu. Tak budete mať zabezpečené, že každý inzerovaný produkt alebo služba bude mať minimálne jeden aktívny reklamný odkaz.

To ale platí iba pri textových odkazoch. Atribút s výrobcom môžete bez obáv používať pri šablónach kľúčových slov.

Prezrite si príklady
Watch how you can build product campaigns with AdBOOST

Mohlo by vás zaujímať aj:

Ďalšie užitočné rady a návody, ako využiť pri tvorbe a správe kampaní potenciál AdBOOSTu na maximum: